Business specialist digital banking

Functieomschrijving

Bank J.Van Breda & C° heeft een duidelijke missie: voor vrije beroepen en ondernemers de beste vermogensbegeleider zijn. Dit volgens een unieke digitale en persoonlijke aanpak. Voor deze nieuwe functie zoeken we een sterke kandidaat om vanuit het team van Helpdesk Customer Care te werken aan het digital banking aanbod. 

Als business specialist digital banking ga je in interactie met alle stakeholders om het aanbod en gebruik van online banking optimaliseren. Zo zorg je ervoor dat de investeringen in online banking ten volle renderen.


De werkplaats van de functie is vanuit de hoofdzetel in Antwerpen. Het is ook mogelijk de functie in te vullen in een 80% of 90% werkregime. Je rapporteert aan de verantwoordelijke Helpdesk Customer Care.

Functie

Je zorgt ervoor dat de online banking gebruikers (klanten) maximaal gebruik maken en kennis hebben van de, voor hen relevante, functionaliteiten. Je doet dit onder andere door de usability te verhogen en via communicatie.


Je brengt de feedback en suggesties van gebruikers en medewerkers gestructureerd in kaart. Als klankbord van de analisten en ontwikkelaars bij IT draag je direct bij aan de verhoging van de gebruiksvriendelijkheid en het comfort van de toepassingen.


Je bent het aanspreekpunt voor online banking voor IT, Marketing & Communicatie, Cliëntenrelaties, Operations en andere interne stakeholders. Met je expertise en grondige basiskennis die je hebt van alle domeinen, ondersteun je andere medewerkers bij de online banking impact van hun projecten. Je bewaakt proactief de uniformiteit en logica van de toepassingen.


Je bent (mede) verantwoordelijk voor lanceringen en veranderingen met impact op online banking. Je organiseert mee testings, communicatie en staat in voor de opvolging en het in kaart brengen van verbeterpunten.


Je volgt proactief het aanbod van digital banking toepassingen op in de markt en bij de concurrentie en dit zowel wat betreft operationele features als ook commercieel/strategisch en over de verschillende domeinen heen. Je signaleert en onderzoekt opportuniteiten en evoluties met interne stakeholders en doet concrete voorstellen tot aanpassingen.


Je biedt het management en de organisatie inzicht in het gebruik van online banking door de klanten en doet hierbij voorstellen tot optimalisatie.

 

Aanbod

Bij Bank J.Van Breda & C° kom je terecht in een officiële Great Place to Work. We investeren maximaal in onze medewerkers. Dit vertaalt zich in eerste plaats in een aantrekkelijk pakket arbeidsvoorwaarden met extralegale voordelen zoals een verzekering met hospitalisatie- en overlijdensdekking, maaltijdcheques, groepsverzekering, iPhone en een bedrijfswagen.

Daarnaast stellen we alles in werk om je competenties op de allerbeste manier verder te laten ontwikkelen. Je mag hiervoor rekenen op een motiverende omkadering, gerichte coaching en interne/externe opleidingsmogelijkheden.


Vereisten

  • Je bezit een Master diploma of gelijkgesteld door ervaring.
  • Je hebt een uitgesproken interesse en verwerft snel kennis in digitale toepassingen (app en web) in en buiten de banksector.
  • Ervaring in de financiële sector is vereist
  • Goede kennis en gebruik van courante informaticatoepassingen (Word, Excel, Powerpoint, …)
  • Je hebt Nederlands als moedertaal. Een goede kennis van het Engels en Frans is noodzakelijk.


Bij Bank J.Van Breda hechten we veel belang aan het juist behandelen van vertrouwelijke en privacygevoelige informatie. Als je bij ons in dienst komt, zal je intensief met dit soort gegevens in contact komen. We verwachten dan ook dat je hier op een correcte en ethische manier mee zal omgaan.