Dossierbeheerder Know Your Customer

Functieomschrijving

Heb jij interesse om actief mee te werken in de strijd tegen het witwassen en terrorismefinanciering?

Hou je van variatie in uw job zodat je het screenen van klanten afwisselt met andere taken zoals het identificeren van klanten? Dan ben jij misschien onze nieuwe dossierbeheerder Know Your Customer!

Functie

  • Je screent klanten om hun exacte activiteit te kennen en om de oorsprong van hun vermogen te verklaren. Op basis daarvan kunnen klanten in een correct risicoprofiel gecategoriseerd worden en bekomen we een juiste monitoring. Ook oordeel je mee over de acceptatie van nieuwe klanten en geef je advies voor een eventuele stopzetting van een klantenrelatie bij bijvoorbeeld tegenaanwijzingen.
  • Bovendien ben je mee verantwoordelijk voor correcte klantendata op vlak van identificatie. Je interpreteert daarvoor statuten en zorgt voor een correcte identificatie van onze klanten. Je beantwoordt ook complexe vragen rond volmachten, vertegenwoordiging en uiteindelijke begunstigden.
  • Je werkt je dossier van A tot Z af en bent het aanspreekpunt voor jouw dossier, zowel intern als extern. Hierbij heb je hoofdzakelijk contact met de klant zelf om zoveel mogelijk rechtstreeks te kunnen afhandelen en toelichten.
  • Door opleidingen en het inwinnen van informatie zorg je ervoor dat jouw kennis up to date blijft. Technische materie weet je vervolgens op een correcte en toegankelijke manier te communiceren naar collega’s en klanten.


Aanbod

Kies je voor Bank Van Breda, dan kies je voor een moderne en creatieve werkomgeving, waar collegialiteit, eerlijkheid en respect centraal staan.

In 2020 zijn we door Vlerick Business School ook opnieuw uitgeroepen tot een officiële Great Place to Work.

Bank Van Breda investeert maximaal in haar medewerkers, dit vertaalt zich in eerste plaats in aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden met een ruim pakket aanvullende voordelen (maaltijdcheques, sociaal plan,…).

Daarnaast stellen we alles in het werk om jouw competenties op de allerbeste manier verder te laten ontwikkelen. Je mag hiervoor rekenen op een motiverende omkadering, gerichte coaching en interne/externe opleidingsmogelijkheden.



Functievereisten

  • Je hebt een bachelor of masterdiploma (of gelijkgesteld door ervaring) en interesse in de economische / financiële wereld;
  • Je hebt Nederlands als moedertaal en een goede kennis van het Frans;
  • Afwisseling en een uitdagend takenpakket zijn belangrijk voor jou;
  • Problemen oplossen en klanten verder helpen geeft je energie;
  • Je hebt sterke communicatieve vaardigheden en wil voortdurend bijleren;
  • Je bent een teamplayer die steeds het belang van de afdeling voor ogen houdt;
  • Je bent actiegericht en legt vlot de juiste prioriteiten in je werk;
  • Je telefoneert graag en neemt bij voorkeur rechtstreeks contact op met klanten


Bij Bank Van Breda hechten we veel belang aan het juist behandelen van vertrouwelijke en privacygevoelige informatie. Als je bij ons in dienst komt, zal je intensief met dit soort gegevens in contact komen. We verwachten dan ook dat je hier op een correcte en ethische manier mee zal omgaan.