HR Business Partner - focus op Compensation & Benefits

Functieomschrijving

Als mensgerichte organisatie hecht Bank J.Van Breda & C° veel belang aan tevreden medewerkers. Niet voor niets zijn we een Great Place to Work! 

Voor onze HR-afdeling zoeken we een HR Business Partner die mee vorm geeft aan onze HR-strategie en dit combineert met het coördineren van diverse processen en projecten op de afdeling.


Functie & verantwoordelijkheden

Je vervult een dubbele rol en combineert expertise in het domein van compensation & benefits met die van HR Business Partner.


Rol van HR Business partner:

  • Als HR Business partner ben je verantwoordelijk voor het geven van strategisch HR support aan de lijnverantwoordelijken en managementteams. Verder ben je aanspreekpunt voor alle medewerkers om een optimale ondersteuning te bieden op het vlak van het HR beleid en de ontwikkeling van de medewerkers.
  • Als partner van het management sta je mee in voor het toepassen van het HR beleid binnen de verschillende hoofdzetelafdelingen.
  • Je bent klankbord en treedt proactief op als adviseur inzake alle HR domeinen(rekrutering, personeelsplanning, performance management, ontwikkeling, change, loopbaanadvies,…).
  • Je biedt operationele ondersteuning en bent aanspreekpunt voor vragen die verband houden met arbeidsrelaties, HR policies, employee benefits, flexibele werkregimes… Jouw rol als vertrouwenspersoon is hier cruciaal.
  • Je werkt actief mee aan veranderingsprocessen en het uitwerken van nieuwe HR projecten.
  • Je werkt nauw samen met de collega’s van de eigen afdeling en plant periodiek contacten met de verschillende managementteams.
  • Je werkt hoofdzakelijk vanuit de hoofdzetel in Antwerpen.

Rol van expert Compensation & Benefits

  • Als expert op vlak van compensation & benefits ben je verantwoordelijk voor de correcte verwerking van alle verloningscomponenten waarbij je ondersteund wordt door 2 payroll advisors. Je coördineert diverse activiteiten op vlak van verloning en fungeert hierbij als aanspreekpunt.
  • Je volgt sociale wetgeving op en vertaalt de impact ervan naar de dagelijkse praktijk.
  • Je staat in voor de implementatie en het beheer van de employee benefits: groepsverzekeringen, warranten, winstpremies.
  • Je verzorgt de opmaak van CAO’s en coördineert wijzigingen in het arbeidsreglement.
  • Je optimaliseert de bestaande HR-tools en processen binnen de afdeling.


Hierop kan je op rekenen

Kies je voor Bank J.Van Breda & C°, dan kies je voor een moderne en creatieve werkomgeving, waar collegialiteit, eerlijkheid en respect centraal staan. In 2020 zijn we door Vlerick Business School ook opnieuw uitgeroepen tot een officiële Great Place to Work. 

Als medewerker krijg je de kans om veel verantwoordelijkheid op te nemen. Je kan bij ons autonoom werken, waarbij je gecoacht wordt zodat je nog verder kan groeien. Onze medewerkers appreciëren bovendien het flexibel werken, de leuke après-werk activiteiten en het feit dat we successen vieren.

We bieden je een competitief loonpakket met een bedrijfswagen, iPhone en extralegale voordelen zoals een verzekering met hospitalisatie- en overlijdensdekking en een groepsverzekering. Bovendien geniet je mee van de groei van de bank door ons winstdeelname-plan.

Functievereisten

Dit verwachten we van je:

  • Je bent een master met minimum 7 jaar ervaring als HR business partner in een middelgrote tot grote onderneming met voorkeur in de financiële dienstverlening en beschikt bijkomend over een stevige sociaaljuridische bagage. Opgebouwde expertise in Comp & Ben is aangewezen. 
  • Je bent sterk in zowel mondelinge als schriftelijke communicatie, je spreekt graag en vlot Frans. Boodschappen breng je op een heldere en vlotte manier, ook in groep. Verder luister je empathisch en schep je vertrouwen bij je gesprekspartners.
  • Je beschikt over een goede kennis van Excel en hebt interesse voor HR informatiesystemen.
  • Je hebt ervaring met het begeleiden van diverse veranderingsprojecten van A tot Z.
  • Je kan zelfstandig en probleemoplossend werken. Je bent hands-on en dit in combinatie met een no-nonsens mentaliteit.
  • Je houdt van al de verschillende deelgebieden binnen HR en hebt oog voor het totale kader alvorens tot actie over te gaan.
  • Je neemt graag deel aan opleidingen en netwerkactiviteiten om up to date te blijven binnen je vakgebied en nieuwe ideeën aan te reiken.
  • Je bent een teamplayer die samen met je collega’s de doelstellingen van de HR afdeling succesvol wil realiseren.

Bij Bank J.Van Breda & C° hechten we veel belang aan het juist behandelen van vertrouwelijke en privacygevoelige informatie. Als je bij ons in dienst komt, zal je intensief met dit soort gegevens in contact komen. We verwachten dan ook dat je hier op een correcte en ethische manier mee zal omgaan.