HR Payroll officer

Functieomschrijving

Bank Van Breda zoekt een enthousiaste HR-medewerker om het HR-team, bestaande uit 7 collega’s, uit te breiden op haar hoofdzetel te Antwerpen.
 

Functie

Als HR Payroll officer heb je een gevarieerd takenpakket binnen verschillende HR domeinen: payroll, tijdsregistratie, comp & ben, HR rapporteringen, in-en uitdiensttreding etc.

Je wordt mede verantwoordelijk voor een correcte en efficiënte verwerking van de personeels- en loonadministratie en zorgt op die manier voor een correcte en kwalitatieve dienstverlening, zowel intern als extern.


Volgende taken komen oa aan bod:

  • Opmaak contracten en administratieve opvolging van nieuwe medewerkers;
  • Maandelijkse voorbereidingen van de lonen ism met het sociaal secretariaat (SD Worx);
  • Statistieken en periodieke rapporteringen zoals absenteïsme, verloning, personeelsbezetting…;
  • Aanspreekpunt voor, en verwerking van, aanvragen voor ouderschapsverlof, tijdskrediet en andere thematische verloven;
  • Opvolging van verzekeringspremies en het aanleveren van cijfers voor het comité veiligheid;
  • Actieve rol opnemen in het optimaliseren van processen en procedures;
  • Ondersteuning bieden aan de HR Business partners;
  • Dagelijkse contacten met werknemers en leidinggevenden, rechtstreeks of via mail of telefoon
  • Je werkt graag in teamverband en neemt in samenwerking met andere collega’s deel aan grotere HR-projecten.


Aanbod

Een uitdagende functie in een leuke werkomgeving en in een organisatie die maximaal investeert in haar medewerkers. Dit vertaalt zich in eerste plaats in een aantrekkelijk pakket arbeidsvoorwaarden met extralegale voordelen zoals een verzekering met hospitalisatie- en overlijdensdekking, maaltijdcheques en groepsverzekering.


Daarnaast stellen we alles in het werk om jouw competenties op de allerbeste manier verder te laten ontwikkelen. Je mag hiervoor rekenen op een motiverende omkadering, gerichte coaching en interne/externe opleidingsmogelijkheden.


Kies je voor Bank Van Breda, dan kies je voor een moderne en creatieve werkomgeving waar collegialiteit, authenticiteit en respect centraal staan. Onze vlakke hiërarchie en no-nonsense mentaliteit zorgen ervoor dat je de kans krijgt om verantwoordelijkheden op te nemen en dat jouw bijdrage aan het eindresultaat zichtbaar is. Verder appreciëren onze medewerkers ook het flexibel werken, de leuke personeelsactiviteiten (bv. Bank Van Breda festival) en onze faciliteiten op de hoofdzetel (bv. fitnessruimte, bedrijfsfietsen, etc.).


Vereisten

  • Je hebt een Master of Bachelor diploma
  • Je hebt reeds een eerste ervaring in loonadministratie
  • Je hecht belang aan nauwkeurigheid, bent administratief sterk en hebt snel inzicht in cijfergegevens en processen;
  • Je bent een teamplayer die graag initiatief neemt en de juiste prioriteiten legt in je eigen werkorganisatie;
  • Je hebt een goede kennis van MS Office en voornamelijk van Excel;
  • Kennis van eBlox is een pluspunt
  • Je hebt goede sociale en communicatieve vaardigheden en legt vlot professionele contacten in beide landstalen (NL/FR)