Inleiding
Bescherming van uw persoonsgegevens en respect voor uw privacy zijn waarden die Bank J.Van Breda & C° NV (hierna: “de bank”) hoog in het vaandel draagt. Wij behandelen en beschermen uw gegevens met eerbied voor de wetgeving en regelgeving, op een eerlijke en transparante wijze.
Met deze privacyverklaring willen wij sollicitanten informeren over de wijze waarop wij hun gegevens verwerken bij de wervings- en selectie-activiteiten van onze divisies.
Dat doen we door u een ruim en duidelijk antwoord te geven op de volgende vragen:
Van wie verwerken wij persoonsgegevens?
Wat verstaan wij onder verwerking van persoonsgegevens?
Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens
Welke persoonsgegevens verwerken wij?
Voor welke doeleinden en op basis van welke rechtvaardigingsgronden verwerken wij uw persoonsgegevens?
Aan wie geven wij uw persoonsgegevens door?
Hoe beveiligen wij uw persoonsgegevens?
Hoe lang bewaren wij uw persoonsgegevens?
Welke rechten heeft u bij de verwerking van uw persoonsgegevens en hoe kan u deze rechten uitoefenen?
Wie zijn wij?
Bank J.Van Breda & C° NV, gevestigd aan de Ledeganckkaai 7 te 2000 Antwerpen, biedt op de Belgische markt een totaalpakket van financiële diensten aan. Wij zijn actief onder drie divisies met eigen specifieke kenmerken:
Bank J.Van Breda & C°: richt zich als vermogensbegeleider tot zelfstandigen, beoefenaars van vrije beroepen en kleine en middelgrote ondernemingen.
Bank de Kremer: richt zich als vermogensbegeleider tot kaderleden en particulieren.
Van Breda Car Finance: is actief in de sector van de autofinanciering en de autoleasing en wil de beste kredietpartner zijn voor de cliënten van grote, zelfstandige autodealers.
Samen met zusterbank Delen Private Bank, die gespecialiseerd is in discretionair vermogens-beheer, maken wij deel uit van de beursgenoteerde investeringsmaatschappij Ackermans & van Haaren.
Van wie verwerken wij persoonsgegevens?
Wij verwerken persoonsgegevens van personen die solliciteren naar een functie bij de bank, ongeacht of dit rechtstreeks of via een derde partij gebeurt.
Wat verstaan wij onder verwerking van persoonsgegevens?
Onder verwerking verstaan wij elke mogelijke bewerking van persoonsgegevens, zoals het verzamelen, opslaan, gebruiken, raadplegen, wijzigen, doorgeven of verwijderen ervan.
Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens?
Dit is de bank. Wij zijn verwerkingsverantwoordelijke. Wij beslissen waarom en hoe wij uw persoonsgegevens verwerken. Voor een aantal verwerkingen van persoonsgegevens doen wij een beroep op bedrijven die in onze opdracht (als verwerkingsverantwoordelijke) persoonsgegevens verwerken. Deze bedrijven noemt men verwerkers. U kan deze verwerkers zien als onderaannemers die de uitbestede gegevensverwerkingen uitvoeren ten behoeve van de bank.
De taken van de verwerker jegens de verwerkingsverantwoordelijke moeten in een overeenkomst worden gespecificeerd. Zo moet in de overeenkomst bijvoorbeeld worden aangegeven wat er met de persoonsgegevens gebeurt na beëindiging van de overeenkomst. De verwerker mag een deel van zijn taak enkel uitbesteden aan een andere verwerker wanneer hij vooraf schriftelijke toestemming van de verwerkingsverantwoordelijke heeft gekregen. Een typische activiteit van verwerkers is het aanbieden van informaticadiensten.


Welke persoonsgegevens verwerken wij?
Wij verwerken uitsluitend relevante en noodzakelijke persoonsgegevens, zoals:
Identiteitsgegevens (vb.: naam, geboortedatum, adres, e-mailadres, telefoonnummer)
Opleidings- en beroepsgegevens (vb.: cv, diploma’s, werkervaring)
Gegevens uit motivatiebrieven of sollicitatieformulieren
Eventuele gegevens uit assessments of referenties
Wij verwerken in principe geen gevoelige gegevens zoals ras, religie, gezondheid of strafrechtelijk verleden, tenzij wettelijk vereist of noodzakelijk voor de functie.
Voor welke doeleinden en op basis van welke rechtsgronden verwerken wij uw gegevens?
Wij verwerken uw gegevens:
Voor het beoordelen van uw kandidatuur en het voeren van de selectieprocedure (gerechtvaardigd belang en precontractuele noodzaak)
Om te voldoen aan wettelijke verplichtingen (bv. bij functies met wettelijke screeningsvereisten)
Op basis van uw toestemming (bv. voor het bewaren van uw gegevens voor toekomstige vacatures)
Aan wie geven wij uw persoonsgegevens door?
Uw gegevens worden enkel gedeeld met:
Interne collega's die betrokken zijn bij de selectie
Externe dienstverleners (bv. rekruteringsbureaus, assessmentcentra) die optreden als verwerker
Overheidsinstanties indien wettelijk verplicht
Wij geven uw gegevens niet door buiten de Europese Economische Ruimte, tenzij met passende waarborgen.
Hoe beveiligen wij uw persoonsgegevens?
Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen, zoals:
IT-beveiliging (firewalls, antivirus, encryptie)
Toegangscontrole
Beveiligde sollicitatieplatformen
Hoe lang bewaren wij uw persoonsgegevens?
Wij bewaren uw gegevens maximaal 2 jaar na het einde van de sollicitatieprocedure, tenzij u eerder verzoekt om verwijdering of tenzij u in dienst treedt (dan worden uw gegevens overgedragen naar uw personeelsdossier).
Welke rechten heeft u?
U heeft het recht op:
Inzage in uw gegevens
Verbetering of aanvulling
Verwijdering
Beperking van verwerking
Overdraagbaarheid
Bezwaar tegen verwerking
Intrekking van toestemming
U kan deze rechten uitoefenen via:
E-mail: vacature@bankvanbreda.be
Post: Bank J.Van Breda & C°, HR , Ledeganckkaai 7, 2000 Antwerpen
Indien HR u geen afdoend antwoord gaf, kan u zich schriftelijk, met een kopie van uw identiteitskaart, richten tot de functionaris voor gegevensbescherming (ook Data Protection Officer genoemd):
E-mail: compliance@bankvanbreda.be
Post: Bank J.Van Breda & C°, Compliance - DPO, Ledeganckkaai 7, 2000 Antwerpen
Voor meer informatie of indien u niet akkoord gaat met het standpunt van de bank, kan u ook een klacht indienen bij de Belgische privacytoezichthouder (met name de Gegevensbeschermings-autoriteit), via haar website www.gegevensbeschermingsautoriteit.be.
Cookiebeleid bij online sollicitaties
Onze jobsite maakt gebruik van cookies:
Noodzakelijke cookies: voor correcte werking van de site. De cookies staan standaard aan. Dit kan niet gewijzigd worden.
Optionele cookies: om het gebruik van de site te analyseren
U kan uw cookievoorkeuren beheren via de instellingen van uw browser of via de cookie-instellingen op onze jobsite.
Noodzakelijke cookies
Sommige cookies zijn vereist voor kernfunctionaliteiten. Mogelijk zal de website niet optimaal functioneren zonder deze cookies. De cookies staan standaard aan. Dit kan niet gewijzigd worden.
Slaat de cookie toestemmingsstatus van de gebruiker op voor het huidige domein.
Optionele cookies
We gebruiken Google Analytics om bezoekersgedrag te traceren, en de prestaties van de website te meten. Bekijk Google's Cookie beleid voor details over de gebruikte cookies en de verkregen data. Cookies die worden geplaatst door Google Analytics zijn onderworpen aan Google's Cookie beleid.
Schakelt de functie 'Via LinkedIn solliciteren' in. Met deze functionaliteit kun je met je LinkedIn-profiel op vacatures reageren. Als je op onze website op Via LinkedIn solliciteren klikt, zijn er een aantal sollicitatievelden vooraf ingevuld met je profielgegevens en voegen we automatisch je volledige LinkedIn-profiel toe aan het sollicitatieformulier. Dit betekent dat we gemakkelijk toegang hebben tot je volledige LinkedIn-profiel terwijl we je sollicitatie bekijken. Zie het Cookiebeleid van LinkedIn voor details over de gebruikte cookies en de verkregen data. Solliciteren met LinkedIn is onderworpen aan LinkedIn's Cookie beleid.
Privacyverklaring sollicitanten - versie 07.2025